
SZWAJCARIA POCIĄGIEM 2025
15.05.2025
O godz.: 1230 spotkanie na lotnisku w Krakowie Balicach. O godz.: 1455 wylot z Krakowa do Zurichu. Przylot o godz.: 1640 i przejazd pociągiem do Lucerny. Przejście ok 100 m do hotelu Waldstatterhof, zakwaterowanie. Obiadokolacja w hotelu i nocleg.
16.05.2025.
Śniadanie. Nadanie bagaży. Po zaokrętowaniu, o godz.: 1112 rejs po Jeziorze Czterech Kantonów do Fluelen (przypłynięcie o godz.: 1355). Przesiadka na pociąg GOTARDO (miejsca w I klasie) i o godz.: 1409 przejazd historyczną, liczącą 120 lat, trasą przez: Goschenen, tunel Gottharda, Airolo do Bellinzony – stolicy kantonu Ticino położonego po południowej stronie Alp i cieszącego się śródziemnomorskim klimatem. Nad miastem górują trzy średniowieczne zamki. Zakwaterowanie w hotelu Internazionale. Spacer po BELLINZONIE. Odebranie bagaży. Kolacja w hotelu. Nocleg.
17.05.2025.
Śniadanie. Całodniowa wycieczka nad Jezioro Maggiore do LOCARNO – najniżej położonego i najbardziej słonecznego miasta w Szwajcarii. Zwiedzenie Sanktuarium Madonna del Sasso i spacer po starym mieście. Przejazd do LUGANO i spacer po przepięknie ukwieconej starówce. Powrót do Bellinzony. Obiadokolacja i nocleg.
18.05.2025.
Śniadanie. Nadanie bagaży. O godz.: 916 przejazd pociągiem do Lugano, a następnie o godz.: 1000 przejazd autobusem wzdłuż jeziora Como do Tirano. Przyjazd o 1300 i po krótkiej przerwie, o godz.: 1317 przejazd pociągiem BERNINA EXPRESS do St. Moritz. Jest to jedna z najbardziej spektakularnych tras kolejowych na świecie, która prowadzi przez Przełęcz Bernina położoną na wysokości 2.253 m n.p.m. – najwyższą w Europie przełęcz, przez którą przejeżdżają pociągi. Bernina Express na trasie 122 km przejeżdża przez 55 tuneli oraz 196 wiaduktów i mostów, by pokonać imponującą różnicę wysokości liczącą 1.824 m. Trasa nigdzie nie mogła przekroczyć krytycznych 7% nachylenia, przy którym dało się jeszcze kontrolować pociąg bez zębatki. Wymagało to w najbardziej stromych miejscach budowy spiralnych tuneli dosłownie meandrujących we wnętrzu gór i zakosami wspinających się po zboczach. Trudno studentom współczesnych politechnik zrozumieć, jak projektowano takie pokręcone “precle” bez laserowych mierników i komputerowych symulacji, trafiając z wlotem i wylotem tuneli tam gdzie chciano (chociaż pomyłek i ofiar w ludziach nie brakowało). Po około 2,5 godzinach jazdy (o godz.: 1545) pociąg dojeżdża do St. Moritz. Transfer do hotelu Laudinella, zakwaterowanie i odebranie bagaży. Obiadokolacja w restauracji hotelowej. Nocleg.
19.05.2025.
Śniadanie. Nadanie bagaży. Transfer na dworzec. O godz.: 851 (lub 942) rozpoczniemy przejazd panoramicznymi wagonami GLACIER EXPRESS – jednego z najsłynniejszych pociągów na świecie. Odbędziemy niesamowitą podróż przez bujne doliny, wspaniały wąwóz Renu zwany Szwajcarskim Wielkim Kanionem, przełęcze górskie w tym przełęcz Oberalp na wysokości 2.046 m n.p.m., w pobliżu której znajduje się źródło Renu, wypływającego z jeziora Toma. Urzekające widoki oglądane przez duże panoramiczne okna pociągu będą nam towarzyszyły aż do eleganckiego kurortu ZERMATT, gdzie spędzimy dzisiejszy wieczór. Po przyjeździe o godz.: 1710 (lub 1810) 15-to minutowy spacer do hotelu. Po zakwaterowaniu odebranie bagaży. Obiadokolacja w restauracji, nocleg w hotelu Ambiance w Zermatt.
20.05.2025
Śniadanie. Wycieczka na Matterhorn i Gornergrat. Naszą przygodę zaczniemy od wjazdu na lodowiec MATTERHORN (3.883m). Do „lodowego raju” na wysokości 3.883 metrów dostaniemy się najwyższą kolejką linową w Europie – Matterhorn Glacier Paradise. Na szczycie znajduje się 360-stopniowa platforma widokowa, z której można podziwiać widok na 38 czterotysięczników i 14 lodowców. Przy zjeździe wysiądziemy na stacji Furi skąd kolejką gondolową przejedziemy do Riffelberg, a potem historyczną i romantyczną kolejką zębatą dotrzemy do GORNERGRAT (3.089 m). Stąd rozpościera się spektakularny widok na Matterhorn i tutaj mamy możliwość zrobienia niesamowitych „selfi” z Matterhornem – jednym z najbardziej znanych obiektów fotograficznych w Szwajcarii. Znajdujący się tam Kulmhotel jest najwyżej położonym hotelem w Alpach Szwajcarskich i oferuje kulinarne przysmaki na wysokości 3.100 metrów n.p.m. Kolej Gornergrat zabierze nas do centrum ZERMATT. Obiadokolacja w restauracji. Nocleg w hotelu Ambiance w Zermatt.
21.05.2025
Śniadanie. O godz.: 913 opuścimy Zermatt pociągiem do Visp gdzie przesiądziemy się do pociągu do Montreaux. Po przyjeździe do stolicy Riwiery Szwajcarskiej, o godz.: 1147 , dwugodzinny spacer po centrum pięknie położonego nad brzegiem Jeziora Genewskiego kurortu. O godz.: 1434 GOLDEN PASS EXPRESS zabierze nas spod palm i ze śródziemnomorskiego klimatu z powrotem w wysokie góry Oberlandu Berneńskiego. Do Les Avants, położonego w odległości 3 km w linii prostej od Montreaux, pociąg musi pokonać 578 metrów różnicy wysokości w ciągu 20 minut podróży. Aby to zrobić potrzebny jest tor zębaty i wiele zakrętów, a po drodze będziemy mieli wspaniałe widoki na Jezioro Genewskie. Po pokonaniu tunelu za Les Avants trasa pociągu wije się przez dolinę, która miejscami jest dość wąska. Opuszczamy francuskojęzyczną część Szwajcarii i wkraczamy do części niemieckojęzycznej. Za miastem Gstaad z luksusowymi sklepami i hotelami, pociąg wspina się na najwyższy punkt całej linii Golden Pass, w pobliżu Saanenmöser, na wysokość 1.279 m. Dalej linia Golden Pass prowadzi przez otoczoną górami dolinę Simmen, typowo szwajcarską zieloną dolinę z farmami, małymi wioskami, lasami. Pociąg kontynuuje swoją trasę do Spiez, miasta położonego w malowniczym miejscu nad jeziorem Thun. Można stąd łatwo zobaczyć górę Niesen w kształcie piramidy. Na końcu pojedziemy wzdłuż rzeki Aare do Interlaken West gdzie przyjedziemy o godz.: 1750. 10 minutowy spacer do hotelu Crystal – zakwaterowanie, obiadokolacja w restauracji, nocleg.
22.05.2025.
Śniadanie. O godz.: 754 przejazd koleją ze stacji Interlaken West i przez Interlaken Ost, Lauterbrunnen przejedziemy do Kleine Scheidegg gdzie przesiądziemy się na kolej zębatą, która wspina się po stromym podjeździe do tunelu Jungfraujoch. Tunel od stacji Eigergletscher liczy 7 km i budowany był w skałach i lodzie w latach 1896 – 1912. Przystanek w głębi tunelu umożliwia spektakularne spojrzenie na północną ścianę Eigeru oraz na świat lodowców przez olbrzymie okna wykute w ścianach. Na szczyt JUNGFRAUJOCH dotrzemy o 1011. Będziemy mogli podziwiać z platform widokowych “Sphinx” i “Plateau” na lodowcu Aletsch oraz z “Ice Palace” – lodowego pałacu, alpejski świat lodu, śniegu i skał. O godz.: 1147 rozpoczniemy zjazd kolejką zębatą do stacji Eigergletscher (Lodowiec Eiger). Stąd pojedziemy kolejką linową EIGER EXPRESS otwartą w dniu 5 grudnia 2020 roku. W 15 min. wagonik zawiezie nas do Grindelwald Terminal. Z tej stacji pociągiem przejedziemy do Interlaken Ost gdzie dotrzemy o godz.: 1324. Od godz.: 1404 będziemy kontynuować naszą podróż INTERLAKEN – LUZERN – EXPRESSEM. Panoramiczny pociąg jedzie przez przełęcz Brünig do Lucerny, do której dojedziemy o godz.: 1555. Po przyjeździe do LUCERNY zakwaterujemy się w hotelu Waldstatterhof. Spacer po starówce w okolicach mostu kaplicznego. Obiadokolacja w hotelu. Nocleg.
23.05.2025
Śniadanie. O godz.: 909 wyjedziemy pociągiem do Zurichu. Przyjazd na lotnisko o godz.: 1021. O godz.: 1225 wylot do Krakowa. Przylot o godz.: 1405.
UWAGA : kolejność zwiedzania może ulec zmianie.
Cena: 15.500 PLN
Minimalna ilość uczestników – 16 osób
Dopłata do pokoju jednoosobowego: 1.900 PLN
W cenie:
- bilety lotnicze na trasie: Kraków – Zurich – Kraków (bagaż rejestrowany w cenie);
- przejazd pociągami szwajcarskimi jak w programie w tym: GOTARDO EXPRESS bilety klasy 1, BERNINA EXPRESS, GOLDEN PASS EXPRESS i GLACIER EXPRESS bilety klasy 2;
- wyjazdy kolejkami górskimi wg programu na Matterhorn, Gornergrat, Jungfraujoch;
- 8 noclegów w hotelach*** i **** w centrum miast (pokoje 2 osobowe z WC i prysznicem);
- wyżywienie wg programu: 8 śniadań i 8 trzydaniowych obiadokolacji bez wliczonych w cenę napoi (pierwszy posiłek – obiadokolacja w dniu 15.05., ostatni – śniadanie w dniu 23.05.);
- bilet na rejs po Jeziorze Czterech Kantonów z Lucerny;
- transfery bagażu z Lucerny do Lucerny z hotelu do hotelu;
- opieka pilota na całej trasie;
- ubezpieczenie w Signal Iduna Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA; 01-208 Warszawa, Przyokopowa 31: koszty leczenia (70.000 Euro), koszty ratownictwa (10.000 Euro), następstwa nieszczęśliwych wypadków (15.000 PLN i 15.000 PLN na wypadek śmierci), bagaż podróżny (1.000 PLN);
- ubezpieczenie od chorób przewlekłych;
- obowiązkowa składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – 10 PLN i Fundusz Pomocowy – 10 PLN;
- podatek VAT-marża procedura marży dla biur podróży.
Cena nie obejmuje:
- opłat za usługi i towary indywidualnie zamawiane przez podróżnego, opłat za mini bar, rozmowy telefoniczne, internet, opłaty za zezwolenie na robienie zdjęć lub kręcenie wideo (jeżeli są wymagane) itp.;
- ubezpieczenia od kosztów rezygnacji (uwaga: można wykupić do 5 dni od daty zgłoszenia na imprezę).